A STITCH IN TIME

Ma politique en ce qui concerne les patrons de tricot est très simple : je m'autorise quelques catalogues Phildar et C'EST TOUT. Je pioche les autres modèles sur Ravelry, gratuitement. 
Mais il y a des exceptions aux règles, et je vous présente ici les 2 livres qui me font mourir d'envie...
I have a very simple policy regarding knitting patterns: I buy Phildar catalogues and THAT'S IT. I pick my other patterns for free on Ravelry. However, there are some exceptions to the rules, and here are the 2 books that I am currently dying to buy...

A stitch in Time, volume 1


Le premier contient des modèles typiques des années 1920 à 1949 :
The first one contains typical models from the 1920s to 1949:







A stitch in Time, volume 2


Et le deuxième traite des années 1930 à 1959 :
And the second one deals with the 1930s to 1959:




D'ordinaire j'aime 1 ou 2 modèles d'un livre, pas plus... Mais je pense que je pourrais réaliser la majorité des tricots dans le cas présent... Ils sont originaux et tout simplement magnifiques !
Usually I like 1 or 2 patterns from a knitting book, no more... But I honestly think I could make most of the garments in this case... They are originals and in one word beautiful!

1 comment:

Thank you for leaving a comment ;)