Farfouiller dans Ravelry // Rummage in Ravelry

Toujours à la recherche de supers patrons et désireuse de les partager, j'avais envie d'une nouvelle rubrique : mes trouvailles sur Ravelry. Avec quelques conditions : tricot uniquement, gratuité et awesomeness :) Je prévois également de les traduire (car la majorité est en anglais).
Voici donc ceux de ce mois-ci !!! 
As I'm always looking for and eager to share new patterns, I felt like starting a new rubric: my Ravelry finds. The conditions: only knitted, free, and awesome ones :)
Here they are for this month!!!

Je bloque sur les chaussons tricotés en ce moment et j'en ai trouvé quelques-uns plutôt sympas (cliquer sur les images pour arriver sur les explications)  :
I've been thinking of making slippers lately and found some really nice ones (click on the images to see the explanations):


 Slippers DROPS Design

Mary Jane Slippers Creative Knitting Magazine

Ballet Slippers Ashley Fay

 Cenerentola Maria Chiara Armeni

Little Kimono Slippers Nifty Knitting


Une amie m'ayant offert de la super laine assez épaisse, je vais lui faire des moufles.
A friend of mine just gave me some really nice worsted wool and, in return, I plan on making her mittens.


Red and White Mapple Leaf Mittens Darcy Story Orth

Blue Totoro Mittens Brella

No comments:

Post a Comment

Thank you for leaving a comment ;)